dijous, 14 d’agost del 2008

Catalans i japonesos

Des de la tranquil·litat - si és que se’n pot dir així- de la vila d’Osaka, reprenen les cròniques del viatge, i és que aquests últims dies hem estat acollits primer per un Claretià molt atent i després per una Família japonesa, molt japonesa.

El Pare Fradera és un claretià català, que fa una pila d’anys que està per terres nipones, actualment està a càrrec d’una parròquia al sud de Nagoya, on ens va rebre amb els braços ben oberts. Tot i la nostra tardana arribada - passades les 12 de la nit- ens va esperar despert i ens va obsequiar amb un soparet exquisit. La seva companyia i ganes de xerrar, ens va fer sentir com a casa. L’endemà vam conèixer l’església i l’encuriosit veïnat de la parròquia, érem la novetat!

Després de passar la nit a Nagoya, tocava el torn de Takatsuki, una ciutat entre Kyoto i Osaka, on la família de la Chiharu - una amiga coneguda a Itàlia- ens va atendre amb tota mena d’atencions; hospitalitat japonesa. Amb ella vam viure tota mena d’experiències divertides, tot practicant japanglish vam visitar les atraccions principals de Kyoto com el Kinkakuji – el temple de l’or- i el Kiyomizudera – el temple de l’aigua. Kyoto és enorme, plena de temples i santuaris, hi tornarem.

L’endemà vam poder gaudir a Nara dels cèrvols sagrats i el To-kae, el festival de les llums màgiques... però el millor de tot va ser poder algunes activitats ben quotidianes com anar al Karaoke, fer el primer Ofuro (bany) casolà o poder-nos menjar un Okonomiyaki (una mena de pizza amb verdures) que havíem d’acabar de cuinar a taula. Sugoi!!

Com deiem aquests dies estem en camp base a Osaka, una gran ciutat que comencem a conèixer – almenys les línies de tren – i és qüestió d’aprofitar que notem que el temps passa ràpid. Disfruteu de les vacances els que les inicieu, carpe diem!

Llop Segarrenc ha dit...

Veig que el viatge continua bé.
En llegir "Claretià", penso que deu ser això?. Total que continuo llegint fins a acabar i llavors miro les fotos, quan a la primera, l'edifici té una creu cristiana, clar, els claretians són un ordre de monjos, com són els benedictins.
Es la primera vegada que sento a parlar d'aquesta ordre monastica.

Salutacions.

Raquel Solà ha dit...

Ei nois!!!!
Així m'agrada! Seguiu disfurtant de cada moment!!! Això que... a mi també m'agradaria provar aquella pizza de verdures....
Una abraçada des de Catalunya!!!